ponedeljek, 8. julij 2013

Scratch

Scratch je zastonjski program namenjen temu, da bi naučili otroke programiranja.





Glavna ideja

Ideja za moj Scratch program je, da bi otroke opozorila na nevarnost družabnih omrežij ter na kaj vse morajo biti pozorni pri uporabi družabnih omrežij.  Pri izdelavi svojega programa sem uporabila    lik sove Tweet-Tweet, ki ve vse in ji je zelo pomembno znanje. Ko se ljudje zatečejo k njej po informacije jim vedno postavi nekaj vprašanj, nakar se odloči, ali jim bo povedala želejno informacijo ali ne. V tej zgodbi pomoč išče deček Lovro, ki ima rojstni dan vendar se njegovi starši vrnejo iz službe v večernih urah, zato je nestrpen in prosi na sovico Tweet- Tweet, če mu zaupa, kaj je dobil za rojstni dan. Le ta mu postavi osem vprašanj. Na štiri vprašanja od osmih mora deček odgovoriti pravilno, sicer se bo Tweet- tweet posvetovala s starši o darilu in le v primeru, da se zmoti pri dveh vprašanjih mu bo povedala, da bo za darilo dobil računalnik. 
Vsakemu vprašanju sledi povratna informacija (pravilno/ napačno in razlaga).Igra se zaključi tako, da se Lovru seštejejo pravilna vprašanja in Tweet - tweet mu takrat tudi pove, kaj meni o njegovem znanju o družabih omrežjih ter mu da nasvet. Tweet-tweet je stroga, vendar se mi zdi, da bi otroci morali vedeti več o varni in previdni uporabi socialnih omrežij.

Izdelava

Najprej sem dodala ozadje: Stage -> Ozadja - Uvozi -> (izbira datoteke)











Podobno sem naredila tudi za lika: Spirte ->Obleke -> Uvozi ->(izbira datoteke). 

Pri sovi sem dodala še obleko.




Sovi sem podala kodo za letenje.















Koda za pogovor med Tweet -tweet in Lovrom - koda sove. Najprej je pogovor, nato sova napove kviz. Na sliki je predstavljena tudi koda za prvo vprašanje in vrednotenje pravilnega odgovora (na začetku se spremenljivka točke postavi na nič), pravilen odgovor šteje 5 točk.Na vsak odziv je podana tudi povratna informacija.

 Podobno tudi za vsa ostala vprašanja.










Zaključni del Tweet - tweet (izračun točk) in odziv na rezultat. 








Vsaka reakcija Tweet - tweet sproži nek odziv Lovra.



















Koda Lovro:









  Koda Tweet - tweet:





















Uporaba v šolstvu: Kodo Scratch bi lahko uporabili v šoli pri sestavljanju kviza in točkovanja. Uporabljali bi jo lahko pri obravnavi zanke if - then in otroci bi izdelovali podobne kvize. Za uvodno motivacijo bi jim dali primer tudi reševat na spleti učilnici pa bi si lahko tudi ogledali tutorial HOW TO, torej kako se lahko sami lotijo izdelovanja kviza v Scratchu s pomočjo zanke IF - THEN.